
Dört Beceride Türkçe Dil Sınavı, "1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'nun 10. Maddesi"ne istinaden Türkçenin korunması ve geliştirilmesi amacıyla öğrencilerin ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerindeki öğretim süreçleri boyunca kazandıkları dört temel dil becerisindeki (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) yeterliklerinin ölçülmesine yönelik yapılan bir izleme sınavıdır.
Bu sınavla öğrencilerin dil becerilerine ilişkin yeterliklerinin sistematik olarak tespit edilmesi ve bunun neticesinde Türkçe öğretim müfredatına, öğretmen yeterliklerine ve ders materyallerine yönelik geri bildirim verilmesi planlanmaktadır.
Sınavda yer alan açık uçlu sorulara verilen öğrenci cevapları elektronik ortamda alan uzmanları tarafından puanlanmıştır.
Bu bağlamda kurumumuz personelleri Md.Yrd. S. Neva BAYRAM ve Bilgen KARACAN puanlama çalışmalarına katılarak destek vermişlerdir.